Dyrektor Żydowskiego Instytutu Historycznego im. Emanuela Ringelbluma z siedzibą w Warszawie
(00-090) przy ul. Tłomackie 3/5 (ŻIH) ogłasza nabór kandydatów do pracy w ŻIH, na stanowisko:
Kierownik Działu Zbiorów Cyfrowych i IT w wymiarze pełnego etatu.
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:
- Nadzór nad rozwojem repozytoriów cyfrowych Instytutu;
- Współpraca z partnerami technologicznymi (informatycznymi) w zakresie tworzenia i wdrażania zmian w dotychczasowym oprogramowaniu i przygotowaniu nowych rozwiązań;
- Nadzór nad poprawnością treści publikowanych na repozytoriach cyfrowych Instytutu;
- Nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną zbiorów skierowanych do digitalizacji;
- Nadzór nad konserwacją, modernizacją i bezpieczeństwem sprzętu do digitalizacji;
- Współpraca przy promocji portali oraz zgromadzonych w nich zasobów;
- Wspieranie działań edukacyjnych podejmowanych przez Instytut;
- Współpraca z innymi działami przy realizowanych przez Instytut projektach;
- Przygotowanie budżetów projektów i nadzór nad ich prawidłową realizacją;
- Współpraca z obsługą prawną w zakresie przygotowywanych umów i porozumień;
- Koordynacja prac działu;
Wymagania niezbędne:
- ukończone studia pierwszego stopnia na kierunkach informatycznych lub pokrewnych;
- minimum dwa lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierowniczym;
- bardzo dobra znajomość MS Word, MS Excel i MS Outlook;
- dokładność, rzetelność, skrupulatność w wykonywaniu powierzonych obowiązków;
- bardzo dobre umiejętności interpersonalne, komunikatywność i umiejętność nawiązywania relacji ze współpracownikami;
- dobra znajomość języka angielskiego;
- umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia;
- umiejętność współpracy;
- umiejętność pracy pod presją czasu oraz terminowość w realizacji obowiązków;
- zdolność do współpracy z różnymi działami w instytucji kultury oraz zewnętrznymi podmiotami.
Mile widziane:
- doświadczenie w prowadzeniu projektów i grantów;
Oferujemy:
- możliwość pracy w najstarszej w Polsce instytucji zajmującej się historią i kulturą żydowską
- pracę w wykwalifikowanym zespole
- świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
- przyjazną atmosferę pracy
- możliwość bezpłatnej nauki języka jidysz
- możliwość korzystania z zasobów biblioteki i archiwum ŻIH
- pracę w zabytkowym budynku w samym centrum Warszawy (plac Bankowy)
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Wynagrodzenie: od 7000 brutto + dodatek stażowy
Miejsce pracy: siedziba ŻIH
Stanowisko pracy: praca przy komputerze.
Rekrutacja: proces dwuetapowy. Etap pierwszy – przesłanie CV z załączoną Zgodą na przetwarzanie danych osobowych i ocena formalna złożonych aplikacji. Wybrane osoby spełniające wymagania zostaną̨ zaproszone do udziału w drugim etapie rekrutacji, czyli rozmowie kwalifikacyjnej w siedzibie ŻIH.
Dokumenty prosimy przesyłać na adres: rekrutacja@jhi.pl do 21.09.2025r.
Planowany czas rozpoczęcia pracy: od zaraz. W tytule wiadomości prosimy podać „Kierownik Działu Zbiorów Cyfrowych i IT”.
Informujemy, że skontaktujemy się jedynie z kandydatami/kandydatkami wybranymi na podstawie otrzymanych aplikacji do dnia 29.09.2025 r.
Prosimy o umieszczenie w zgłoszeniach klauzuli: „Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Żydowski Instytut Historyczny im E. Ringelbluma w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji do pracy w ŻIH. Jestem świadoma/y posiadania prawa do cofnięcia udzielonej zgody, dostępu do moich danych i ich poprawiania”.
Z postępowania zostaną wyłączone osoby nie spełniające wymagań niezbędnych.
Obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”)
- Administratorem danych osobowych jest Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma z siedzibą w Warszawie przy ul. Tłomackie 3/5 (00-090 Warszawa) - ŻIH. Adres e-mail do kontaktu z Administratorem: secretary@jhi.pl lub pod nr tel. 22 827 92 21.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych:
- e-mail: iodo@jhi.pl
- listownie pod adresem siedziby Administratora
- Cele przetwarzania danych:
- przeprowadzenie procedury rekrutacji
- Podstawy prawne:
- zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a)
- zadanie realizowane w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e)
- uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f)
- Odbiorcy danych osobowych:
- organy władzy publicznej oraz organy administracji publicznej na podstawie przepisów prawa (Policja, prokuratura, ZUS, administracja skarbowa) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych;
- osoby, które uzyskają dostęp do informacji publicznej;
- podmioty dostarczające usług informatycznych, prawniczych, audytowych na rzecz Administratora;
- Dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach Kodeksu pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust 1 lit. B Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych - Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1 z późn.zm.), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust 1 lit a), która może zostać odwołana w każdym czasie.
- Dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do 90 dni od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
- Dane osobowe nie będą przekazywane ani do Państw Trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), ani do organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, o czym jest mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
- Posiada Pani/Pan prawo do:
- prawo wycofania zgody na podstawie art. 7 ust. 3 RODO;
- prawo do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie art. 15 RODO;
- prawo żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO;
- prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO;
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych na podstawie art. 17 RODO;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych z przyczyn związanych z szczególną sytuacją zgodnie z art. 21 RODO.
- Jeśli przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych. Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00.