Pracuj w ŻIH! Szukamy Kierownika Działu Zbiorów Cyfrowych i IT

ogłoszenia o pracę (3).png

Dyrektor Żydowskiego Instytutu Historycznego im. Emanuela Ringelbluma z siedzibą w Warszawie
(00-090) przy ul. Tłomackie 3/5 (ŻIH) ogłasza nabór kandydatów do pracy w ŻIH, na stanowisko:
Kierownik Działu Zbiorów Cyfrowych i IT w wymiarze pełnego etatu.

 

Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:

  • Nadzór nad rozwojem repozytoriów cyfrowych Instytutu;
  • Współpraca z partnerami technologicznymi (informatycznymi) w zakresie tworzenia i wdrażania zmian w dotychczasowym oprogramowaniu i przygotowaniu nowych rozwiązań;
  • Nadzór nad poprawnością treści publikowanych na repozytoriach cyfrowych Instytutu;
  • Nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną zbiorów skierowanych do digitalizacji;
  • Nadzór nad konserwacją, modernizacją i bezpieczeństwem sprzętu do digitalizacji;
  • Współpraca przy promocji portali oraz zgromadzonych w nich zasobów;
  • Wspieranie działań edukacyjnych podejmowanych przez Instytut;
  • Współpraca z innymi działami przy realizowanych przez Instytut projektach;
  • Przygotowanie budżetów projektów i nadzór nad ich prawidłową realizacją;
  • Współpraca z obsługą prawną w zakresie przygotowywanych umów i porozumień;
  • Koordynacja prac działu;

Wymagania niezbędne:

  • ukończone studia pierwszego stopnia na kierunkach informatycznych lub pokrewnych;
  • minimum dwa lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierowniczym;
  • bardzo dobra znajomość MS Word, MS Excel i MS Outlook;
  • dokładność, rzetelność, skrupulatność w wykonywaniu powierzonych obowiązków;
  • bardzo dobre umiejętności interpersonalne, komunikatywność i umiejętność nawiązywania relacji ze współpracownikami;
  • dobra znajomość języka angielskiego;
  • umiejętność analitycznego i syntetycznego myślenia;
  • umiejętność współpracy;
  • umiejętność pracy pod presją czasu oraz terminowość w realizacji obowiązków;
  • zdolność do współpracy z różnymi działami w instytucji kultury oraz zewnętrznymi podmiotami.

Mile widziane:

  • doświadczenie w prowadzeniu projektów i grantów;

Oferujemy: 

  • możliwość pracy w najstarszej w Polsce instytucji zajmującej się historią i kulturą żydowską
  • pracę w wykwalifikowanym zespole
  • świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  • przyjazną atmosferę pracy
  • możliwość bezpłatnej nauki języka jidysz
  • możliwość korzystania z zasobów biblioteki i archiwum ŻIH
  • pracę w zabytkowym budynku w samym centrum Warszawy (plac Bankowy)

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

Wynagrodzenie: od 7000 brutto + dodatek stażowy

Miejsce pracy: siedziba ŻIH

Stanowisko pracy: praca przy komputerze.

Rekrutacja: proces dwuetapowy. Etap pierwszy – przesłanie CV z załączoną Zgodą na przetwarzanie danych osobowych i ocena formalna złożonych aplikacji. Wybrane osoby spełniające wymagania zostaną̨ zaproszone do udziału w drugim etapie rekrutacji, czyli rozmowie kwalifikacyjnej w siedzibie ŻIH.

 

Dokumenty prosimy przesyłać na adres: rekrutacja@jhi.pl do 21.09.2025r.

Planowany czas rozpoczęcia pracy: od zaraz. W tytule wiadomości prosimy podać „Kierownik Działu Zbiorów Cyfrowych i IT”.

Informujemy, że skontaktujemy się jedynie z kandydatami/kandydatkami wybranymi na podstawie otrzymanych aplikacji do dnia 29.09.2025 r.

 

Prosimy o umieszczenie w zgłoszeniach klauzuli: „Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Żydowski Instytut Historyczny im E. Ringelbluma w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji do pracy w ŻIH. Jestem świadoma/y posiadania prawa do cofnięcia udzielonej zgody, dostępu do moich danych i ich poprawiania”.

Z postępowania zostaną wyłączone osoby nie spełniające wymagań niezbędnych.

 

Obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”)

 

  1. Administratorem danych osobowych jest Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma z siedzibą w Warszawie przy ul. Tłomackie 3/5 (00-090 Warszawa) - ŻIH. Adres e-mail do kontaktu z Administratorem: secretary@jhi.pl lub pod nr tel. 22 827 92 21.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych:
    1. e-mail: iodo@jhi.pl
    2. listownie pod adresem siedziby Administratora
  1. Cele przetwarzania danych:
  • przeprowadzenie procedury rekrutacji
  1. Podstawy prawne:
  • zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a)
  • zadanie realizowane w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e)
  • uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f)
  1. Odbiorcy danych osobowych:
  • organy władzy publicznej oraz organy administracji publicznej na podstawie przepisów prawa (Policja, prokuratura, ZUS, administracja skarbowa) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych;
  • osoby, które uzyskają dostęp do informacji publicznej;
  • podmioty dostarczające usług informatycznych, prawniczych, audytowych na rzecz Administratora;
  1. Dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach Kodeksu pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust 1 lit. B Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych - Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1 z późn.zm.), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust 1 lit a), która może zostać odwołana w każdym czasie.
  2. Dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do 90 dni od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
  3. Dane osobowe nie będą przekazywane ani do Państw Trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), ani do organizacji międzynarodowych.
  4. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, o czym jest mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
  5. Posiada Pani/Pan prawo do:
  • prawo wycofania zgody na podstawie art. 7 ust. 3 RODO;
  • prawo do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie art. 15 RODO;
  • prawo żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO;
  • prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO;
  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych na podstawie art. 17 RODO;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych z przyczyn związanych z szczególną sytuacją zgodnie z art. 21 RODO.
  1. Jeśli przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych. Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00.