Szukamy Kierownika/Kierowniczki Działu Edukacji

Kierownik Działu Edukacji.png

Dyrektor Żydowskiego Instytutu Historycznego im. Emanuela Ringelbluma z siedzibą w Warszawie (00-090) przy ul. Tłomackie 3/5 (ŻIH) ogłasza nabór kandydatów/kandydatek do pracy w ŻIH, na stanowisko:

Kierownik/Kierowniczka Działu Edukacji w wymiarze pełnego etatu.

Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:

  • Tworzenie we współpracy z Dyrekcją planów działalności merytorycznej Działu Edukacji i ich realizacja, proponowanie kierunków działalności edukacyjnej Instytutu;
  • Nadzór nad przygotowywaniem programów i wydarzeń edukacyjnych stanowiących stałą ofertę Instytutu oraz ich realizacja;
  • Nadzór nad przygotowywaniem materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie prac Działu;
  • Współpraca z instytucjami zajmującymi się podobną problematyką edukacyjną w Polsce i za granicą;
  • Udział i reprezentowanie ŻIH na konferencjach, sesjach i seminariach w Polsce i na świecie zgodnie z zakresem działalności Działu;
  • Inicjowanie i utrzymywanie kontaktów z osobami i podmiotami zewnętrznymi, krajowymi i zagranicznymi w zakresie działalności Działu;
  • Planowanie pracy działu oraz rozdzielenie zadań pomiędzy jego pracowników, nadzór nad ich prawidłową realizacją;
  • Współpraca z innymi działami Instytutu;
  • Przygotowanie budżetów projektów i bieżącej działalności działu oraz ich nadzór nad prawidłową realizacją;
  • Tworzenie raportów i sprawozdań (w tym dotyczących projektów, spraw pracowniczych, rozliczeń finansowych i frekwencji w zakresie działalności Działu);
  • Negocjowanie/uzgadnianie warunków współpracy z partnerami i podwykonawcami;
  • Współpraca z radcą prawnym w zakresie przygotowywanych umów i porozumień;
  • Nadzór i procedowanie obiegu dokumentów wewnątrz Instytutu w zakresie działalności Działu.

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe magisterskie;
  • minimum dwuletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem;
  • doświadczenie pracy w dziedzinie edukacji;
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (minimum poziom B2);
  • nienaganna polszczyzna i łatwość w budowaniu komunikatów;
  • biegła obsługa oprogramowania MS Office;
  • wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne;
  • wysoka kultura osobista;
  • umiejętność pracy pod presją czasu.

Mile widziane:

  • wiedza na temat kultury i historii Żydów polskich;
  • doświadczenie w pracy w instytucjach kultury i/lub w administracji publicznej.

Oferujemy:

  • możliwość współtworzenia programu edukacyjnego najstarszej w Polsce instytucji zajmującej się historią i kulturą żydowską;
  • zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę;
  • pracę w zabytkowym budynku w centrum Warszawy (plac Bankowy);
  • rozwój w zakresie zarządzania zespołem oraz w dziedzinie historii i dziedzictwa Żydów polskich;
  • pracę w wykwalifikowanym zespole;
  • przyjazną atmosferę pracy;
  • możliwość bezpłatnej nauki języka jidysz;
  • możliwość korzystania z zasobów biblioteki i archiwum ŻIH;
  • parking pracowniczy dla samochodów i rowerów;
  • możliwość korzystania z karty ICOM, umożliwiającej bezpłatne wejścia do muzeów w Polsce i za granicą;
  • fundusz socjalny.

Forma zatrudnienia: umowa o pracę

Wynagrodzenie podstawowe: od 6 800 brutto + dodatek funkcyjny + dodatek stażowy

Miejsce pracy: siedziba ŻIH

Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się̨ wewnątrz budynku i w terenie oraz rozmowami telefonicznymi.

Rekrutacja: proces dwuetapowy. Etap pierwszy – przesłanie CV z załączoną Zgodą na przetwarzanie danych osobowych i ocena formalna złożonych dokumentów. Wybrane osoby spełniające wymagania zostaną̨ zaproszone do udziału w drugim etapie rekrutacji, czyli rozmowie kwalifikacyjnej w siedzibie ŻIH.

Dokumenty prosimy przesyłać na adres: rekrutacja@jhi.pl do 21 września 2025 r. W tytule wiadomości prosimy podać „Kierownik/Kierowniczka Działu Edukacji”.

Informujemy, że skontaktujemy się jedynie z kandydatami/kandydatkami wybranymi na podstawie otrzymanych dokumentów.

Prosimy o umieszczenie w zgłoszeniach klauzuli: „Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Żydowski Instytut Historyczny im E. Ringelbluma w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji do pracy w ŻIH. Jestem świadoma/y posiadania prawa do cofnięcia udzielonej zgody, dostępu do moich danych i ich poprawiania”.

Z postępowania zostaną wyłączone osoby nie spełniające wymagań niezbędnych.

Obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/we (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”)

  1. Administratorem danych osobowych jest Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma z siedzibą w Warszawie przy ul. Tłomackie 3/5 (00-090 Warszawa) - ŻIH. Adres e-mail do kontaktu z Administratorem: secretary@jhi.pl lub pod nr tel. 22 827 92 21.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych:
    1. e-mail: iodo@jhi.pl
    2. listownie pod adresem siedziby Administratora
  1. Cele przetwarzania danych:
  • przeprowadzenie procedury rekrutacji
  1. Podstawy prawne:
  • zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a)
  • zadanie realizowane w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e)
  • uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f)
  1. Odbiorcy danych osobowych:
  • organy władzy publicznej oraz organy administracji publicznej na podstawie przepisów prawa (Policja, prokuratura, ZUS, administracja skarbowa) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych;
  • osoby, które uzyskają dostęp do informacji publicznej;
  • podmioty dostarczające usług informatycznych, prawniczych, audytowych na rzecz Administratora;
  1. Dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach Kodeksu pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust 1 lit. B Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych - Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. 1 z późn.zm.), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust 1 lit a), która może zostać odwołana w każdym czasie.
  2. Dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do 90 dni od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
  3. Dane osobowe nie będą przekazywane ani do Państw Trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), ani do organizacji międzynarodowych.
  4. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, o czym jest mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
  5. Posiada Pani/Pan prawo do:
  • prawo wycofania zgody na podstawie art. 7 ust. 3 RODO;
  • prawo do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie art. 15 RODO;
  • prawo żądania sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO;
  • prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO;
  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych na podstawie art. 17 RODO;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych z przyczyn związanych z szczególną sytuacją zgodnie z art. 21 RODO.
  1. Jeśli przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych. Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00.