Teoria fotografii Georges’a Didiego-Hubermana w kontekście debaty nad wykorzystaniem zdjęć z Zagłady

Seminarium naukowe poprowadzi dr Piotr Kendziorek, historyk idei i filozof.

Wide  en seminaria 21.05

Kwestia wykorzystania i interpretacji fotografii z okresu Zagłady stała się przedmiotem burzliwej debaty we Francji na przełomie XX i XXI wieku. Tematem wystąpienia będzie jej rekonstrukcja, przy szczególnym uwzględnieniu koncepcji historii sztuki Georges’a Didiego-Hubermana, którego książka „Obrazy mimo wszystko” wciąż pozostaje najbardziej wpływowym tekstem dotyczącym fotograficznych reprezentacji zagłady Żydów.

Spotkanie odbędzie się 21 maja o godz. 11.00 w sali ŻIH w Błękitnym Wieżowcu, wejście od ul. Tłomackie.

Serdecznie zapraszamy!

Seminarium związane jest z wystawą czasową
Światło negatywu / Obrazy z Archiwum Ringelbluma i archiwum Jerzego Lewczyńskiego / na nowo odczytane, której towarzyszy tekst prof. Georges’a Didiego-Hubermana.



This website uses cookies to collect statistical data. If you do not accept it, please disable cookies in your web browser. I understand