Konkurs i szkolenie „Pamięć dla Przyszłości”

„Od pomocy do ratowania. Wzorując się na Irenie Sendlerowej”. Szkolenie przygotowujące do udziału w projekcie „Pamięć dla Przyszłości”.

Wide full hd szpital na ok ciu 1944 1945. drugi od prawej stefan zgrzembski  p  niejszy m   ireny sendlerowej

Ośrodek Rozwoju Edukacji, Stowarzyszenie „Dzieci Holocaustu” w Polsce oraz Muzeum Historii Żydów Polskich i Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma zapraszają doradców metodycznych i nauczycieli zatrudnionych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych do udziału w XV edycji projektu „Pamięć dla Przyszłości”, realizowanego w 2018 roku pod hasłem „Od pomocy do ratowania. Wzorując się na Irenie Sendlerowej”.

Szkolenie przygotowujące do udziału w projekcie odbędzie się w dniach 2–4 lutego 2018 r.w Centrum Szkoleniowym ORE w Sulejówku.

Celem projektu jest merytoryczne i metodyczne przygotowanie nauczycieli do organizacji i realizacji przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach, w ramach Dnia Pamięci o Holokauście i przeciwdziałaniu zbrodniom przeciwko ludzkości, który jest obchodzony corocznie 19 kwietnia, w rocznicę wybuchu powstania w Getcie Warszawskim.  

Tegoroczna edycja konkursu „Pamięć dla Przyszłości” odbywa się pod tytułem „Od pomocy do ratowania. Wzorując się na Irenie Sendlerowej”.

Celem konkursu jest poszerzenie i upowszechnienie wiedzy o Irenie Sendlerowej i osobach z nią współpracujących. Inspiracją do podjęcia tematu Konkursu jest ustanowienie przez Parlament roku 2018 Rokiem Ireny Sendlerowej. W 2018 roku minie 10. rocznica jej śmierci. Dzięki działalności Ireny Sendlerowej, jej odwadze i talentowi organizacyjnemu ratowano dzieci, młodzież i dorosłych z getta warszawskiego. Chcielibyśmy, aby młodzież poznała historię Ireny Sendlerowej i wzorując się na jej postawie, zaangażowała się w działalność społeczną w swoim lokalnym środowisku.

W ramach tegorocznej edycji programu przedmiotem Konkursu skierowanego do szkolnych zespołów projektowych nauczycielsko-uczniowskich są następujące działania

  • zapoznanie się z biografią i historią działalności Ireny Sendlerowej oraz dyskusja o tym, w jaki sposób można się dziś na niej wzorować,
  • zorientowanie się, jakie grupy społeczne, instytucje, stowarzyszenia lub pojedyncze osoby potrzebują pomocy w środowisku lokalnym lub tylko w środowisku szkolnym,
  • zorientowanie się w rodzajach i zakresie pomocy udzielanej zwierzętom (schroniska, fundacje, kliniki),
  • zorganizowanie uczniowskiej akcji pomocy (jednorazowej lub stałej) w wybranym środowisku,
  • przygotowanie prezentacji w dowolnym programie komputerowym, ukazującej działania podjęte przez uczniów i opatrzonej własnym komentarzem każdego ucznia.

Więcej informacji na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji. 

Tegoroczna edycja projektu została objęta patronatem Ministra Edukacji Narodowej.

Serwis wykorzystuje pliki cookie do celów statystycznych. Jeśli się na to nie zgadzasz, wyłącz obsługę plików cookie w swojej przeglądarce internetowej. Rozumiem